Το Instagram, τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα το 2020, αποτελεί μία από τις πιο ευρέως διαδεδομένες πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων. Αποτελεί την ιδανική επιλογή καθώς, μέσω αυτού, μπορεί κάποιος να διασκεδάσει, να ενημερωθεί, να μοιραστεί προσωπικές του στιγμές με τα αγαπημένα του πρόσωπα και ακόμη μπορεί να βγάλει χρήματα προωθώντας τη δουλειά του. Πώς όμως λειτουργεί; Πώς μπορούμε να «νικήσουμε» τον αλγόριθμο του Instagram για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα;
1. Πώς δουλεύει ο αλγόριθμος για το feed;
Ο νέος αλγόριθμος του Instagram, ρυθμίζει την σειρά των αναρτήσεων που βλέπει ένας χρήστης στο Feed. Με τη βοήθεια συγκεκριμένων «σημάτων», δίνει προτεραιότητα στις καλύτερες δημοσιεύσεις, εκτοξεύοντας τες στην κορυφή με αποτέλεσμα να παίρνουν μεγαλύτερη προβολή, ενώ άλλες ε διαφορετικό περιεχόμενο καταλήγουν δυστυχώς στον «βυθό» του Feed.
Μπορεί ο αλγόριθμος να άλλαξε, αλλά ακόμα υπάρχουν 3 βασικοί παράγοντες που θα σας βοηθήσουν να πετύχετε την κατάταξη που επιθυμείτε, επιτυγχάνοντας την «στρατηγική του Instagram».
- Σχέση με τον χρήστη.
Αν αλληλεπιδράτε με κάποιον χρήστη αρκετό καιρό τότε αυτός έχει περισσότερες πιθανότητες να δει πρώτο στο feed του το μελλοντικό σας περιεχόμενο. Έτσι το Instagram, σας βοηθά να δημιουργήσετε το κοινό σας.
- Ενδιαφέροντα του χρήστη.
Ο κάθε χρήστης έχει διαφορετικά ενδιαφέροντα. Το Instagram «παρατηρεί» τις δημοσιεύσεις που προτιμά ο χρήστης του και του τις προωθεί. Αυτό, φυσικά, σας εξυπηρετεί αφού το περιεχόμενό σας θα προβάλλεται σε άτομα που θα τους φανεί χρήσιμο.
- Σχετικότητα του post.
Όταν δημοσιεύετε ένα post, το Instagram του δίνει έναν βαθμό σχετικότητας, ο οποίος παίζει ρόλο για την θέση του στο feed.
Υπάρχουν όμως και δευτερεύοντες παράγοντες που επηρεάζουν μια δημοσίευση, τους οποίους πρέπει επίσης να γνωρίζετε:
- Ο αριθμός των followers.
Αν ένας χρήστης ακολουθεί πολλούς λογαριασμούς και αλληλεπιδρά με αυτούς, ο ανταγωνισμός ανεβαίνει και οι πιθανότητες για κυρίαρχη θέση στη ροή μειώνονται.
- Η ώρα χρήσης.
Μερικοί χρήστες δεν περνούν πολλές ώρες στο Instagram ή μπορεί να το χρησιμοποιούν πολύ σπάνια γεγονός που δεν είναι για το συμφέρον σας. Αυτό φυσικά σημαίνει ότι είναι δύσκολο να παρακολουθούν όλα σας τα posts, αφού δυστυχώς αυτά θα καλύπτονται από άλλα.
- Ο εταιρικός λογαριασμός.
Οι επιχειρηματικοί λογαριασμοί δεν βρίσκονται απαραίτητα σε μειονεκτική θέση, όπως διατείνονται οι σχετικές αναφορές.
2. Πώς δουλεύει ο αλγόριθμος για τα Instagram Stories
Τα stories που εμφανίζονται πρώτα, είναι εκείνα των ατόμων που αλληλεπδρούμε περισσότερο. Αντιδράσεις, μηνύματα, likes, σχόλια μέχρι και το πόσο συχνά επισκέπτεστε κάποιο προφίλ, συνεισφέρουν στην προώθηση ενός story στην αρχική σελίδα. Επίσης κάτι που θα διευκολύνει ένα story να ανέβει είναι οι τοποθεσία και τα hastags, καθώς οι χρήστες τα τσεκάρουν συχνά.
3. Πώς δουλεύει ο αλγόριθμος για τα Instagram Reels and IGTV
Ο αλγόριθμος για βίντεο όπως Reels και IGTV δεν διαφέρει από αυτόν του Feed. Το περιεχόμενό σας εμφανίζεται σε προφίλ που αλληλεπιδράτε περισσότερο. Αν θέλετε να ενισχύσετε την προβολή τους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε hashtags που θα συμβάλουν στον ευκολότερο εντοπισμό σας από τον χρήστη.
Ο αλγόριθμος των Social Media, αλλάζει και εξελίσσεται. Ωστόσο, ελπίζουμε να σας βοηθήσαμε να καταλάβετε πως λειτουργεί. Στο μέλλον θα σας δώσουμε μερικά tips, που θα εκτοξεύσουν το προφίλ και την επιχείρησή σας!
Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Μείνετε συντονισμένοι!
algorithminstagramsocial mediaαλγόριθμος